Dåb og navngivning

Et barn skal, ifølge  dansk navnelov, have sit officielle navn senest 6 måneder efter fødslen.
Navngivning sker ved dåb eller med en anmodning sendt via borger.dk

Med kirkekontoret aftaler du hvilken dag dåben skal foregå og får at vide, hvilken præst, der har højmessen den dag. To uger før dåben, kontakter du præsten og sammen aftaler I en dato for dåbssamtalen.

Hvornår kan mit barn blive døbt?

Det almindelige tidspunkt for dåb er søndag kl. 10.30 under højmessen. I Sct. Lukas har du også mulighed for dåb den anden lørdag i hver måned kl. 13.00.

Inden dåb

Senest 14 dage inden dåben bedes du/I give kirkekontoret oplysninger om navn og adresse på
de 2-5 faddere som deltager ved dåben. De skal være døbte til den kristne dåb og nået konfirmationsalderen.

Inden dåb har du/i en samtale med præsten om den kirkelige handling.  Dåbssamtalen  finder typisk sted tirsdag inden dåben og du kan kontakte præsten 2-3 uger før og aftale tidspunktet.

Find inspiration blandt godkendte navne